use left or right arrow keys to navigate the tab,
Page First page Last page More pages Next page Previous page
Press Enter or Space to expand or collapse and use down arrow to navigate to the tab content
Click to read more about this recipe
Includes
Your webbrowser is outdated and no longer supported by Microsoft Windows. Please update to a newer browser by downloading one of these free alternatives.

‘‘Türk insanını margarin ile tanıştıran Sana, birbirlerine bağlı, aynı çatı altında ve bir sofra etrafında olmaktan mutluluk duyan köklü bir kültürün temsilcisiydi.‘‘

Mutfakların vazgeçilmezi Sana, 1952 yılında Türk tüketicisi ile tanıştı. 1950'li yıllarda en çok tüketilen yağ türleri olan zeytinyağı ve tereyağın yerini 1952 yılında Sana aldı. Ancak tüketiciyi margarin konusunda bilinçlendirmek gerekiyordu. Sana bu misyonu üstlenerek, margarinin önemi ve bu yeni besin kaynağının yararlarını vurgulamaya başladı. Beslenmenin temelindeki gıda maddesi olan yağın değerini tüketicilerine anlattı. Sana'ya tüketicinin kolay ve nispeten uygun fiyata ulaşması, markanın adının beyinlere kazınmasında büyük rol oynadı.
Sana, piyasaya girdiği ilk dönemlerde Türkiye'de yepyeni bir kavramı sofralara getirdi: "Kahvaltılık Sofra Margarini". Kahvaltı sofralarında kahvaltılık yağa bir yer açarak, diğer yemeklik yağlardan farkını ortaya koydu. Sana'nın modern fabrikasının yarattığı etki, yağda kullanılan süt ve vitaminin yurt dışından getirilmesi tüketici açısından önemliydi. Böylece Sana, tüketicinin mutfaklarındaki yaşamını değiştiren, toplumun beslenmesinde büyük fayda sağlayan bir vitamin kaynağı olmaya başladı.
Sana'nın bugüne kadar gelen kalıcılığının en önemli etkenlerinden biri de toplumsal mesajları oldu. İlk önce vitamin temasını taşıyan Sana, daha sonra anne-çocuk ilişkisinin önemini vurgulayan, "Özen Gösteren Anneler İçin" mesajına dikkat çekti.
sana
sana
sana
Türk insanını margarin ile tanıştıran Sana, birbirlerine bağlı, aynı çatı altında ve bir sofra etrafında olmaktan mutluluk duyan köklü bir kültürün temsilcisiydi. 2003 yılında başlatılan "Yaşasın Yemek Yemek" kampanyasıyla, Sana'nın Türk mutfağına kattığı lezzetlerin altı çizilirken, Türk toplumunda yemek kültürüne verilen önem vurgulandı. Yemek yemenin, sevdiklerimizle yemek sofrasında sevinçlerimizi, kederlerimizi, hayallerimizi, hayattan beklentilerimizi paylaştığımız bir etkinlik olduğu hatırlatıldı. Bu güzel değerleri, lezzet ile birleştiren Sana, yıllardan beri Türk mutfağının ayrılmaz bir parçası olduğunu gösterdi; kültürümüzdeki yemek yeme alışkanlıklarına bir kez daha atıfta bulunuldu.
1952’den beri sofraların vazgeçilmezi olmayı başarmış Sana; Sana Klasik, Sana Tereyağı Lezzeti, Sana Hamurişi ve Sana Ekmeküstü çeşitleri ile tüketicilerimize sabah kahvaltısından öğle yemeğine, çay saati menülerinden akşam yemeğine kadar sofralarını lezzetlendirecek yelpazede ürünler sunmaya devam ediyor.